,

Ukázka jídelníčku den 2


Krásné úterý, dnes vám přináším další inspiraci na zdravé potraviny, které můžete zařadit do vašeho jídelníčku. Opět bude ukázka jídel bez hmotnosti, každý by si měl gramy přizpůsobit dle svých potřeb a fyzické náročnosti během dne. Zkoušejte nové potraviny a chutě, nenechte se pohltit stereotypem a nejezte stále to samé dokola. Člověk by si měl jídlo užívat a vychutnávat, jedině tak pro nás může být zdraví prospěšné a plné vitaminů.


Snídaně
Domácí granola, acai bowl, banán

Svačina I
Domácí pomazánka tzatziky
celozrnná bagetka

Oběd
Kuřecí nudličky na kari, rýže basmati

Svačina II
Raw proteinová tyčinka (např. Bombus)

Večeře
Kuskus se zeleninou a tuňákem ve vlastní šťávě


Tip: Jídlo důkladně žvýkejte a nehltejte velké kusy. Sliny obsahují trávicí enzymy a přítomný enzym amyláza pomáhá trávit tuk a škroby. Díky tomu se potrava lépe vštřebává a tělo si z ní vezme užitečné látky.
Přidávám ještě recept na superfood Acai bowl (1 - 2 porce)
2 šálky mražených jahod, 2 plátky mraženého banánu, 4 lžíce Acai prášku (lze sehnat na internetu nebo ve zdravé výživě), 1 šálek mandlového mléka (nebo jiného dle chuti), 2 lžíce oříšků, 1 lžička medu. Nahoru posypejte čerstvým ovocem (např. banán, jahody) a přidejte domácí granolu. Nejlepší Acai bowl co jsem kdy jedla byl v Cacau Praha.

Recept na domácí Granolu (4 - 6 porcí)
2 šálky ovesných vloček (mohou být i rýžové nebo pohankové)
1/2 šálku nasekaných lískových oříšků
1/4 šálku semínek (slunečnicové, dýňové)
2 - 3 lžíce javorového sirupu nebo medu
2 lžíce kokosového oleje
1/2 lžičky vanilkového extraktu
špetka mořské soli

Všechny ingredience nasekejte a promíchejte. Na plech vyložený pečícím papírem naneste tenkou vrstvu a pečte na 180 stupňů 10 - 15 minut. Nechte vychladnout. Granolu pak můžete skladovat v uzavíratelné dóze na suchém místě až po dobu 2 týdnů. Dobrou chuť!

Pokud byste chtěli sestavit jídelníček přímo pro vás, mrkněte se na článek ZDES láskou Simi